Bröllopsfotografering

Här kommer en massa bilder ifrån gårdagen! Shit vilken upplevelse detta var, vet inte riktigt vart jag ska börja men så här var det, det finns en stor gård som heter Ulkerödsgård som ligger i Hedekas, mitt ut i ingenstans. Jätte fint var det verkligen och det vi fotade för var reklam blad så att dom ska kunna marknadsföra sin gård. Dom har så man kan gå jägarexamen, egen skjutbana, stor egen brygga, en gård som är enrom! Dom hade catering och en stor loge där man kan ha sin bröllopsfest!
 
Så igår vi gjorde allt som man gör på ett bröllop, men fotona var viktigast! Så jag började halv 8 i Munkedal på Salong Frizz där Frida jobbar (hon är oxå frisör), hon var även dagens modell. Här kommer bruduppsättningen, jag valde att göra ganska enkelt allt uppsatt, det känns väldigt charmigt med denna slags av uppsättning, jag blev jätte nöjd och av korten som jag har sett så blev det så otroligt vackert på bild! Hon var så otroligt vacker, hon såg verkligen ut som en riktig brud! Hennes sambo, Fredrik var han som spelade brudgummen! 
 
 
Sminket ja la på henne var väldigt enkelt, det är extremt dåligt ljus på bilderna men ja la en brun skugga utåt och en ljusare lite rosa skugga mitt på locket, sedan med mascara. Rougen var en varm rouge åt de bruna hållet, sedan på läpparna använde jag mig av Grazettes lipgloss.
 
Efter att vi hade vart på salongen åkte vi till Dingle där "brudparet" fick åka häst och vagn! :)
 
Sedan åkte vi till gården i hedekas där vi blev bjudna på lunch, så otroligt gott! Efter maten åkte vi till en kyrkan inärheten och tog lite kort! :)
 
Jo den fantaskiska klänningen och alla accecoarer är ifrån Åsa Design i Grebbestad!
 
Efter kyrkan åkte vi tillbaka till gården där vi tog kort på gården, vid skjutbanan och bryggan! :)
 
Sen på kvällen ja självklart blev de bröllopsmiddag med inbjuda bröllops gäster som vi aldrig hade träffat förut, vi fick fakea vid hunörsbordet, vi skaffade en mamma och en pappa till brudparet. Och shit haha dom gick verkligen inför det! Vi hade verkligen så roligt, det var verkligen en dag med många skratt och ja det var 3 rättersmiddag, bröllopstårtan var otroligt! Ja så en helt otroligt rolig dag på jobbet! Så underbart vi hade de, nu är jag dock slut efter 18 timmars arbete men så underbart det var, ska bli så roligt att se alla korten! :)
 
 
 
Bröllopstårtan! :)
 
Det känns precis som jag har vart på ett riktigt bröllop, allt var verkligen med. Men ändå var ingenting på riktigt! helt otroligt :)
 
Jag vill tacka Tomas Gillberg som var dagens fotograf för att jag fick vara med och jobba med detta projektet och så även hans underbara assistent Therese Nilsson! Och självklart det hade inte gått utan modellerna Frida och Fredrik! :)
 
Nu ska jag jobba lite med Carnevalen som jag och några till kompisar ska vara med på whioo! :)
 
/Lotten
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0